英文
Why are Carnegie's "move a person" three principles mandatory for business people? 4
Be a Leader—How to Change People Without Giving Offense or Rousing Resentment 9-method
① Begin with praise and honest appreciation
We don't feel so bitter when we're praised.
② Call attention to people’s mistakes indirectly
Indirect attention is surprisingly effective for nervous people who strongly oppose direct criticism.
③ Talk about your own mistakes before criticizing the other person
When you nag a person, you should be humble, pretending that you are never perfect and that you often fail, and then warning them of their mistakes so that they won't feel so bad.
④ Ask questions instead of giving direct orders
Transforming an order into a question can be both pleasing and creative. Anyone who takes part in the process of making an order is willing to obey it.
⑤ Let the other person save face
Even if you are right and the other person is absolutely wrong, destroying the faces will only hurt self-esteem of them. It is a crime to hurt the other person's dignity as a human being.
⑥ Praise the slightest improvement and praise every improvement. Be "hearty in your approbation and lavish in your praise."
If your partner shows even a little progress, don't you really praise him/her? With its power, he/she will advance even more.
⑦ Give the other person a fine reputation to live up to
If you want him/her to show you a good point, pretend that he/she has it and treat him/her as such openly. If you build a good reputation of him/her, he/she will try not to let you down.
⑧ Use encouragement. Make the fault seem easy to correct
It gives them a lot of encouragement, makes them believe that they can do it easily, and informs them that we believe in their abilities. Then they try hard to show their excellence.
⑨ Make the other person happy about doing the thing you suggest
"I've decided to put you in charge of all the goods in our shop starting today.", the salesgirl's performance changed drastically with new managerial CV(post) and she began to carry out her duties completely.
日本語
カーネギーの「人を動かす」三原則は、なぜビジネスパーソン必修なのか 4
人を変える九原則
①まずほめる・評価する
われわれは、ほめられたあとでは、苦言も大して苦く感じないものだ。
②遠まわしに注意を与える
遠まわしに注意を与える方法は、直接批判されることに強く反発する神経質な人たちには、おどろくほど効果がある。
③自分の過ちを話す
人に小言を言う場合、謙虚な態度で、自分は決して完全ではなく、よく失敗をするがと前置きをし、それから相手の間違いを注意してやると、相手はそれほど不愉快な思いをせずにすむものだ。
④命令をしない
命令を質問のかたちに変えると、気持よく受け入れられるばかりか、相手に創造性を発揮させることもある。命令が出される過程に何らかの形で参加すれば、だれでもその命令を守る気になる。
⑤顔をつぶさない
たとえ自分が正しくて、相手が絶対にまちがっていても、その顔をつぶすことは、相手の自尊心を傷つけるだけに終る。相手の人間としての尊厳を傷つけることは犯罪なのだ。
⑥わずかなことでもほめる
たとえ少しでも相手が進歩を示せば、心からほめよう。それに力を得て、相手はますます進歩・向上するだろう。
⑦期待をかける
相手に美点を発揮させたければ、彼がその美点をそなえていることにして、公然とそのように扱ってやるがよい。良い評判を立ててやると、その人間はあなたの期待を裏切らないように努めるだろう。
⑧激励する
大いに元気づけて、やりさえすれば容易にやれると思い込ませ、そして、相手の能力をこちらは信じているのだと知らせてやるのだ。そうすれば相手は、自分の優秀さを示そうと懸命にがんばる。
⑨喜んで協力させる
「今日からあなたを当店全部の正札係りの主任になってもらうことにしました」新しい肩書きと責任ある職務を与えられた、この女店員の仕事ぶりはガラリと変わり、自分の任務を完全に遂行するようになった。
単語・解説
salesgirl/[séilzgə̀ːl]セールスガール/名詞/女性店員/Lv.3
CV/シーブィ/名詞、形容詞/職務経歴書、履歴書(curriculum vitae)、航空母艦、心臓血管の、変光星/Lv.2
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