英文
Amy Cuddy: Your body language shapes who you are 2
So when we think of nonverbals, we think of how we judge others, how they judge us and what the outcomes are. We tend to forget, though, the other audience that's influenced by our nonverbals, and that's ourselves. We are also influenced by our nonverbals, our thoughts and our feelings and our physiology.
So what nonverbals am I talking about? I'm a social psychologist. I study prejudice, and I teach at a competitive business school, so it was inevitable that I would become interested in power dynamics. I became especially interested in nonverbal expressions of power and dominance.
And what are nonverbal expressions of power and dominance? Well, this is what they are. So in the animal kingdom, they are about expanding. So you make yourself big, you stretch out, you take up space, you're basically opening up. It's about opening up. And this is true across the animal kingdom. It's not just limited to primates. And humans do the same thing. (Laughter) So they do this both when they have power sort of chronically, and also when they're feeling powerful in the moment. And this one is especially interesting because it really shows us how universal and old these expressions of power are. This expression, which is known as pride, Jessica Tracy has studied. She shows that people who are born with sight and people who are congenitally blind do this when they win at a physical competition. So when they cross the finish line and they've won, it doesn't matter if they've never seen anyone do it. They do this. So the arms up in the V, the chin is slightly lifted.
What do we do when we feel powerless? We do exactly the opposite. We close up. We wrap ourselves up. We make ourselves small. We don't want to bump into the person next to us. So again, both animals and humans do the same thing. And this is what happens when you put together high and low power. So what we tend to do when it comes to power is that we complement the other's nonverbals. So if someone is being really powerful with us, we tend to make ourselves smaller. We don't mirror them. We do the opposite of them.
So I'm watching this behavior in the classroom, and what do I notice? I notice that MBA students really exhibit the full range of power nonverbals. So you have people who are like caricatures of alphas, really coming into the room, they get right into the middle of the room before class even starts, like they really want to occupy space. When they sit down, they're sort of spread out. They raise their hands like this. You have other people who are virtually collapsing when they come in. As soon they come in, you see it. You see it on their faces and their bodies, and they sit in their chair and they make themselves tiny, and they go like this when they raise their hand.
I notice a couple of things about this. One, you're not going to be surprised. It seems to be related to gender. So women are much more likely to do this kind of thing than men. Women feel chronically less powerful than men, so this is not surprising.
But the other thing I noticed is that it also seemed to be related to the extent to which the students were participating, and how well they were participating. And this is really important in the MBA classroom, because participation counts for half the grade.
So business schools have been struggling with this gender grade gap. You get these equally qualified women and men coming in and then you get these differences in grades, and it seems to be partly attributable to participation. So I started to wonder, you know, okay, so you have these people coming in like this, and they're participating. Is it possible that we could get people to fake it and would it lead them to participate more?
日本語
私たちが他の人をどう判断し、他の人が私たちをどう判断するかに、非言語的な部分が 影響するのは分かりますが、私たちが忘れがちなのは、自分の非言語行動に影響されるのは 他人だけでなく、自分もだということです。
私たちの考えや感情や生理は、自分の非言語行動の影響を受けるのです。どういった非言語行動を問題にしているのかですが、私は社会心理学者で偏見の研究をしていて、競争意識の強いビジネススクールで教えています。そのため、人の力関係に興味を持つようになりました。特に非言語的な力や支配の表現に関心があります。
力や支配の非言語表現がどんなものかというと、こういうものです。動物の世界では 体を広げます。自分を大きく見せ 体を伸ばし、広い空間を占めようとし、要は、広げるというのが基本です。これは霊長類だけでなく、動物の世界に広く共通しています。人間もまた同じことをします (笑) これは力を持った人が絶えずしているという面もあれば、力を感じる瞬間にするという面もあります。これの特に興味深い点は、この力の表現がいかに古くからあって、普遍的かということです。この誇らしさの表現に関しては ジェシカ・トレーシーによる 研究があります。運動競技で勝ったときには、目の見える人も、生まれつき盲目の人も、同じようにこのポーズを するのが分かりました。ゴールラインを切って勝利したとき 他の人がそうするのを見たことがあるかに関係なく、こんな風にするんです。腕をVの字に突き上げあごをやや前に突き出します。一方で 無力だと感じる時はどうでしょう? ちょうど逆のことをします。縮こまり、体を丸めて小さくなります。他の人と接触すまいとします。この場合も、人と動物は 同じようにします この写真は 強い力と弱い力が一緒になった場合です。力に関して人は、相手の非言語行動を補完しようとします。すごく力を持った人が一緒にいるとき、私たちは体を小さくします。同じようにではなく、逆のことをするんです。
教室の中でこういう行動を観察していて、気付くことがあります。MBAの学生の間では 多岐にわたる非言語的な力の表現が見られます。群れのボスを絵に描いたような人たちがいて、授業の始まるずっと前に教室に来て、ど真ん中に陣取りますその場を支配しようとでも言うかのようです。そして席に座ると、体を大きく広げます。手を挙げる時も こんな感じです。教室に入ってくるとき、萎縮しているように見える人もいます。顔にも体にも表れています。席に座り体を小さくします。手を挙げるときも。こんな感じです。これについて気付くことが2つあります。1つは驚くことでもありませんが、性別に関係があるようだということです。女性は男性よりもこんな姿勢を取りがちです。女性は概して男性より力がないと感じているので、驚くことでもないでしょう。でも、もう1つ気付くのは、どれほど積極的に授業に参加しているかにも、ある程度関係しているということです。これはMBAの教室では特に重要なことで、成績の半分は授業中の発言に よって評価されるからです。
ビジネススクールは、男女間の成績のギャップという問題を抱えています。元々同じくらいの資質があっても、男女で成績に差が付いてしまうんですが、これはある部分、授業への 参加姿勢によるものです。だから私は考えるようになりました。授業に積極的に参加する、こんな感じの学生がいますが、それを形だけでも真似したなら、もっと積極的に参加できるようになるのだろうか?
単語・解説
primate/[práimət]プライメト/名詞/霊長類、首席司教/Lv.3
chronically/[krɔ́nikəli]クロニクリィ/副詞/慢性的に/Lv.3
congenitally/[kəndʒénitəli]コンジェニタリィ/副詞/ 生まれついて/Lv.3
congenital/[kəndʒénətəl]カンジェナタル/形容詞/生まれつきの、生来の、先天的な、先天性の、固有の、本来備わっている/Lv.3
caricature/[kǽrikətʃər]キャリカチャァ/名詞/戯画、風刺画、戯画・風刺技法、戯画、パロディー/Lv.3
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